توصیه هایی برای افرادی که ازدواج مجدد می خواهند

توصیه هایی برای افرادی که ازدواج مجدد می خواهند

مشاوره طلاق | خدمات زوج درمانی | ندای درون : یکی از مهمترین مسائلی که در ازدواج مجدد می تواند برای بسیاری از افراد مشکل ساز شود عدم برخورداری از اعتماد به نفس است.این مساله تا جایی می تواند پیشروی داشته باشد که در انتخاب یک همسر مناسب تاثیر گذار خواهد بود.

برخی از اشخاص زمانی که از همسر خود جدا می شوند به جای بررسی و تحلیل رفتار های غلط طرفین به دنبال ایراد های طرف مقابل خود بوده و سعی در انداختن تقصیر بر گردن او دارند و خود را مبرا از هر گونه عیب و ایرادی می دانند.این موضوع در آینده که فرد تصمیم بر انتخاب همسر می کند،دوباره او را دچار اشتباه خواهد کرد،چراکه آن فرد هنوز به اشتباهات خود پی نبرده است.

توصیه هایی برای افرادی که ازدواج مجدد می خواهند

بهترین زمان برای ازدواج مجدد

زمان مناسب برای ازدواج مجدد به عوامل بسیاری بستگی دارد.اما به طور معمول و به لحاظ شرعی یک زن بعد از آنکه عده به پایان برسد قادر به خواهد بود که با فرد مورد نظر خود ازدواج بکند.از نظر علم روانشناسی این امر چندان مورد پسند نیست و کارشناسان این حوزه معتقد هستند که جدایی عاطفی یک مولفه بسیار مهم پس از طلاق است که باید دوره خود را سپری کرده باشد و طرفین را به بلوغ فکری مناسب در این زمینه رسانده باشد.

زمانی که زن و مرد از هم جدا می شوند،ذهن آنها درگیر است و امکان دارد از شش ماه تا یک سال این خوددرگیری به طول بیانجامد تا فرد بتواند خود را از افکار گذشته رهایی دهد.البته زمان تعیین شده نیز بستگی به خلقیات و توانایی افراد دارد و در همه به یک میزان نیست.

راه های موفقیت در برای زوجین

در ازدواج مجدد برای آنکه به موفقیت برسید و آرامش لازم را به دست بیاورید به طور حتم باید گام های اساسی را در این زمینه بردارید.

پشت سر گذاشتن مراحل روانی که شامل خشم،چانه زنی،افسردگی و انکار هستند در این راه یکی از اولین کارهایی است که باید انجام داد.زمان به عنوان مولفه اصلی در این مرحله نقش اصلی را ایفا می کند.

دلیل اینگه چرا از همسر اول خود جدا شده اید از دیگر موارد است.البته در این خصوص به هیچ عنوان نباید مقصر تعیین کنید و باید ریشه یابی موضوع را مد نظر قرار دهید.

پی بردن به اشتباهاتی که داشته اید و سعی در عدم تکرار انها به شیوه های مختلف

برای رفع مشکلاتی که در گذشته داشته اید و باعث رنجش همسر قبلی تان شده است باید از اشخاصی که در این زمینه تخصص دارند کمک گرفت

یافتن به جواب این سوال که واقعا هدف از دوباره ازدواج کردن چیست؟آیا من واقعا برای رسیدن به آرامش به این اقدام نیاز دارم یا اینکه از سر لجبازی تن به این کار خواهم داد؟

موارد مهم دیگر که باید به آن توجه کنید

مورد دیگر که می تواند در زندگی دوم شما تاثیر گذار باشد،مربوط به گذشته است.به طور مثال داشتن فرزند و یا مهریه می تواند مشکل ساز شود که در ابتدا باید این مسائل را حل و فصل نمود و بعد از هرگونه اقدامی را انجام داد.

اگر می خواهید دوباره ازدواج کنید باید به هیچ عنوان به زندگی قبلی خود فکر نکنید و از آن صرفا به عنوان یک تجربه نگاه کنید.باید سعی کنید که از اشتباهاتی که در گذشته انجام داده اید درس بگیرید.

سعی کنید تحت هیچ شرایطی به همسر آینده خود دروغ نگویید.باید مشکلات ادامه دار زندگی قبلی مانند فرزند،مهریه و هر گونه حق و حقوقاتی که بتواند در زندگی جدید تاثیر گذار باشد را همسر آینده مطرح نموده و با همدیگر آن ها را حل و فصل نمایید.

گام بعدی در این راه انتخب فردی است که قادر باشد شرایطی را که شما درید تحمل کند و با شما زندگی کند.اگر خصوصیات طرف مقابل به شما نزدیک نباشد پس از مدتی زندگی مشترک شما تحت شعاع گذشته قرار خواهد گرفت.

نهایتا اینکه سعی کنید همسر آینده خود را با زندگی قبلی خود مقایسه نکنید.چراکه این کار زمینه ساز بروز اختلاف خواهد بود و یکی از نشانه های عدم رسیدن به بلوغ لازم در شروع زندگی مشترک مجدد است.

نحوه رفتار با فرزندان همسر

در برخی مواقع امکان دارد در ازدواج مجدد خود یکی از طرفین از زندگی قبلی خود دارای فرزند باشند.این موضوع که واکنش طرف مقابل به چه صورت باید باشند تاثیر بسیار زیادی در شروع و ادامه آن خواهد داشت.مخالفت پدر و مادر یکی از واکنش های منفی به این اقدام است.

طرفین می توانند با رفتار حسنه خود زمینه را برای یک زندگی خوب فراهم آورند.فرد اگر همسر خود را به معنای واقعی کلمه دوست بدارد،خواهد توانست فرزندان زندگی گذشته او را نیز تحمل کند و برای آنان نقش پدر و یا مادر را بازی کند.نکته ای که نباید آن را از یاد ببریم شرایط خیلی سختی است که فرزندان ناخواسته متحمل می شوند.زمانی که فرد یکی از والدین خود را از دست می دهد از لحاظ روحی شکننده تر از سایر هم سالان خود می باشد و نیازمند توجه بیشتری است.

مشکلات مردان در ازدواج دوباره و توصیه های لازم

اقدام زود هنگام برای ازدواج مجدد می تواند نوعی اتهام به عدم تعهد به همسر قبلی است که از سوی اقوام در برخی حالات مطرح می شود.مردان برای حل این مشکل باید بتوانند مدتی را تحمل بکنند که از نظر جامعه قابل فهم تر باشد و مشکلی در زندگی فرد به وجود نیاید.

اینکه چگونه با فرزندان احتمالی همسر خود کنار بیاید یکی دیگر از مواردی است که قبل از هرگونه اقدام باید از نظر روانشناسی و گفتمان آن را حل و فصل نمود.البته مردان جدای مسائل روحی و روانی مسائل دیگری را نیز دارند.در برخی مواقع بعد از جدایی از همسر وال مردان باید مهریه طرف مقابل را پرداخت کنند.این مساله بروز مشکلات در آینده را محتمل تر خواهد کرد که با مدیریت و صداقت می توان بر آن فائق آمد.

مشکلات زنان در ازدواج مجدد و نکات لازم

مشکلات زنان در ازدواج مجدد و نکات لازم

اگر زن دارای فرزند از شوهر قبلی خود باشد و به دلیل فوت همسر حضانت به او واگذار شده باشد،زمانی که می خواهد ازدواج مجدد بکند در بیشتر مواقع خانواده پدری مشکلاتی را ایجاد خواهند کرد که علاوه بر قانون می توان از راه های مصالحه آمیز تری مانند ریش سفید منشی اقوام این مساله را حل نمود.

در برخی جوامع زنان از اینکه دوباره ازداج بکنند منع می شوند و مورد بی مهری اجتماعی قرار می گیرند.این مساله از ریشه غلط است و باید زنان با آن به مقابله بپردازند.چرا که زن هم به اندازه مرد حق زندگی کردن دارد و لیاقت زندگی دوباره را از هر نظر می تواند داشته باشد.

برخورد همسر قبلی با فرزندان و عدم اجازه به رفت و آمد فرزند قبلی می تواند به عنوان یک نقطه ضعف بسیار بزرگ برای زن از نظر روانی محسوب شود.همسر در این قضیه دارای نقش کلیدی است که می تواند با برخورد مناسب این مشکل را حل و فصل نماید
چنانچه قصد دارید برای آغاز زندگی مشترک برای بار دوم اقدام کنید و از این کار واهمه دارید می تواند با مرکز مشاوره و روانشناسی ندای درون در تماس باشید.

درباره modir

پیشنهاد ما به شما

پیامدهای عزت نفس پایین

پیامدهای عزت نفس پایین پیامدهای عزت نفس پایین یک مشکل جدی است که نیاز به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با مرکز ندای درون