ارتباط بد در زوجین چه ویژگی هایی دارد

ارتباط بد در زوجین

خدمات زوج درمانی | مشاور در جنت آباد | ندای درون : ارتباط بد در زوجین به اندازه ای خطرناک است که در بیشتر مواقع و در صورت ادامه دار بودن منجر به آسیب های شدید روحی و در نتیجه طلاق می شود.روابط عاطفی جز مهمترین بخش های یک زندگی مشترک به شمار می رود.اگر می خواهید زندگی پر از شادی و عشق را برای خود و همسرتان به ارمغان بیاورید مطمئنا باید از هیج تلاشی برای رضایت او دریغ نکنید.

اگر در بعضی مواقع احساس می کنید که شرایط زندگی بر وفق مراد نیست و یا آنطور که شما انتظارش را داشتید پیش نمی رود،باید دنبال ریشه یابی موضوع باشید چراکه هر آن احتمال دارد زنگ خطری جدی برای شما و زندگی مشترک شما باشد.

ارتباط بد در زوجین چه ویژگی هایی دارد

مشکلات جسمی و پیامد های آن

ارتباط بد در زوجین در برخی از مواقع می تواند به آنچه که مشکلات جسمی از آن یاد می شود مرتبط باشد.زمینه های ناسازگاری هر کدام از زوجین به دلیل عقیم بودن طرف مقابل دال بر نارضایتی از وضع موجود است.همانطوری که می دانید یکی از مهمترین اهدافی که در ادیان مختلف مطرح بوده،بحث فرزند آوری است که این قضیه به جد بر روی روحیات زوجین تاثیر گذار است.

عوامل بسیاری در تشدید این مساله دخالت دارند که ازجمله آنها بالا رفتن میزان آلاینده های شیمیایی،رژیم های غیر اصولی،عوارضات دارویی،ژنتیک و … هستند.حاکمیت فرهنگی در بین جوامع پیشین ازدواج مجدد را برای فرزند دار شدن مردان ضروریی می دانستند که این موضوع زمینه های جدایی را بیش از بیش امروزه تشدید خواهد کرد.از طرفی امکان دارد طعنه های اطرافیان و عدم توجه کافی نسبت به همسر از دیگر دلیلی باشد که در اثر این نقص به وجود می آید.

مشکلات جنسی و تاثیر آن بر ارتباط بد در زوجین

یکی از مهمترین موضوعاتی که در دراز مدت حس رضایت مندی در میان زن و شوهر را تقویت می کند و باعث از بین رفتن ارتباط بد در زوجین می شود،داشتن روابط جنسی سالم و اصولی است.لازم است مردان به این نکته توجه کنند که زنان در بسیاری مواقع بیشتر از آنها تمایلات جنسی دارند و حس درونی قوی تری نیز دارند،اما به دلیل فرهنگ حاکم و حجب و حیا،در بسیاری مواقع حاضر به ابراز علاقه و حس خود نیستند.

به همین دلیل است که مردان باید توجه ویژه ای را نسبت به این موضوع داشته باشند.اهمیت این موضوع به قدری است که از تمکین به روابط جنسی به عنوان واجبات در زندگی زناشویی یاد می شود.

بنا به بررسی های بعمل آمده یکی از عواملی که سبب می شود زن و شوهر از ارتباط مناسبی برخوردار نباشند و رابطه آنها به جدایی و طلاق کشیده شود همین مورد است.رابطه جنسی باعث بالا رفتن حس اعتماد به نفس،از بین رفتن تنش های روزمره،افزایش حس صمیمیت و نیز ابراز حمایتگری از زنان به وسیله مردان خواهد شد.بدیهی است که ناتوانی در توجه به همسر سبب بی انگیزگی در طرف مقابل و ناکامی و افسردگی و … می شود.

تاثیر تصمیم گیری بر ارتباط زوجین

تصمیم گیری یکی از ابعاد و کارکرد های مهم در زندگی مشترک است که در حوزه های مختلف و بازه های زمانی متفاوت می تواند تاثیرات شگرفی را زندگی داشته و در برخی موارد آینده آن را نیز به کل مورد دستخوش قرار دهد.ارتباط بد در زوجین می تواند نتیجه تصمیم گیری های یک طرفه و در برخی موارد غلط و عدم توجه یکی از آنها به دیگری باشد.

هر یک از زوجی ن دارای وظایف مشخص و تعیین شده ای در کانون خانواده هستند که تخطی از مسئولیت ها و عدم انجام آنها می تواند باعث نارضایتی شده و اسباب نگرانی را فراهم آورد.بر همین اساس مردان در حوزه های تامین مخارج و تامین اقتدار خانواده و زنان نیز در حوزه های رسیدگی به فرزندان و تربیت آنها باید قدرت و اختیارات تصمیم گیری را داشته باشند تا بتوانند شرایط لازم برای یک زندگی رضایت مندانه را فراهم آورند.

بر دوش نهادن وظایف بر عهده یکی از زوج ها و نادیده گرفتن این مساله از سوی طرف مقابل یکی از دلایل بروز این ارتباط بد است که زنگ خطر را برای شروع تنش ها به صدا در می آورد.بنابراین این مساله باید طوری ادامه پیدا کند که علاوه بر شناخت مناسب حوزه های تصمیم گیری،کانون اقتدار خانواده حفظ و اتخاذ تصمیم ها بنا به مصلحت و منطق از سوی هر کدام از آنها باشد.

رابطه سطح انتظارات با ارتباط

یکی دیگر از مسائلی که دارای تاثیرات فوق العاده ای بر ارتباط بد در زوجین است سطح انتظاراتی است که از یکدیگر دارند.توقعات غیر منطقی در برخی مواقع یک زندگی را تا ورطه نابودی پیش خواهد برد.یکی از مضوعاتی که بر روی انتظارات ما تاثیر گذار است،تعهدات کاری است که سبب می شود احساس خستگی بیش از حد را برای طرفین به همراه بیاورد.زمانی که دو طرف به برآورده شدن انتظارات خود نزدیک نشوند سبب می شود که ارتباطات منفی در آنها به مرور رشد کند.

شناخت یکی از بارزترین مسائلی است که قبل از هر رابطه ای باید به طور اساسی مدنظر باشد تا اینکه به وسیله آن سطح انتظارات را به شیوه مناسب تعیین کنیم.تغییر در ساختار آموزشی در این حوزه می تواند به بهبود روابط میان زن و شوهر کمک شایانی بکند.برگزاری دوره های آموزشی برای افراد تازه مزدوج و تشریح این مسائل بسیار می تواند موثر واقع شده و نقش پیشگیرانه را در زندگی آنها داشته باشد.

چگونه روابط عاطفی بر ارتباط بد در زوجین تاثیر می گذارند؟

چگونه روابط عاطفی بر ارتباط بد در زوجین تاثیر می گذارند؟

داشتن یک زندگی موفق و پشت سر گذاشتن فراز و نشیب های آن مرهون روابط عاطفی سالم است.در بیشتر مواقع ارتباط بد در زوجین ناشی از کمبود اینگونه رفتارهای عاطفی است که موجب دلسردی و دلزدگی میان هر کدام از آنها می شود.در آموزه های دینی نیز به جد بر این مساله تاکید شده است.

خوش صحبتی و درد دل کردن به همسر تا حدود زیادی نشان دهنده میزان بسیار زیاد علاقه و حس درونی نسبت به طرف مقابل است.هدیه دادن محبت را بین زوجین دو چندان می کند و این روابط می تواند تضمین کننده یکی زندگی از هر حیثی باشد.چرا که یکی از مهمترین کارکرد های ازدواج نیز داشتن روابط عاطفی موثر است که سبب می شود زن و شوهر به آرمان های واقعی خود نزدیک شوند.

مرکز مشاوره و روانشتاسی ندای درون همراه شماست.اگر به هر دلیل از روابط با همسر خود رنج می بردی ما با شما هستیم تا با ارائه مشاوره های خانواده به شما برای رفع این موضوع کمک کنیم.

درباره modir

پیشنهاد ما به شما

پیامدهای عزت نفس پایین

پیامدهای عزت نفس پایین پیامدهای عزت نفس پایین یک مشکل جدی است که نیاز به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با مرکز ندای درون