توصیه هایی برای شناخت پیش از ازدواج

توصیه های پیش از ازدواج

 

مشاوره پیش از ازدواج | روانشناس در غرب تهران | ندای درون : یکی از مهمترین مراحل زندگی که برای هر فردی ممکن است رخ دهد، ازدواج است. توصیه هایی برای شناخت پیش از ازدواج برای کسانی که تن به این کار می دهند.این افراد به طور حتم برنامه ریزی بلند مدت برای خود دارند و می خواهند که تا آخر عمر به آن پایبند باشند. این برنامه ریزی و اهداف در برخی موارد نمی تواند دوام چندانی داشته باشد و بر اثر مشکلاتی که به وجود می آید این مساله تحت شعاع قرار گرفته و ادامه دادن آن را به چالش جدی تبدیل خواهد کرد.

در این مسیر عوامل بسیار زیادی موثر هستند که از جمله آن آسیب های روانی، اجتماعی، اقتصادی و … هستند. زمانی که این عوامل بر یک نفر از زوجین تاثیر می گذارد به صورت خودکار طرف مقابل را نیز درگیر خواهد کرد و زندگی مشترک را با مشکل روبرو کند.

بر همین اساس یکی از مهمترین مسائل در نظر گرفتن مسائل و مشکلاتی است که می توانند یک رابطه را به نابودی سوق دهند و آن را با تهدید بزرگی مواجه سازند. برای آنکه بتوانیم در وهله اول شروع خوبی را تجربه کنیم باید با کسی رابطه مشترک را شروع کنیم که از نظر فردی و فرهنگی خصوصیات بسیار نزدیکی نسبت به یکدیگر داشته باشیم.

داشتن رفتار های خلاف عرف و ناهنجاری های اخلاقی و اجتماعی امکان دارد در هر لحظه زندگی را به نابودی بکشد. این رفتار ها که در ذیل به آنها اشاره شده است را باید به طور جد مد نظر قرار دهیم تا از شکست های احتمالی که بسیار ناخوشایند هستند جلوگیری کنیم.

اختلالات شخصیتی در شخصی که می خواهیم با او ازدواج کنیم

امکان اینکه در طرف مقابل شما نشانه هایی از اختلالات شخصیتی وجود داشته باشد بسیار ناخوشایند است و می تواند باعث به وجود آمدن مشکلات بسیار زیادی در ازدواج دو طرف شود. یکی از این اختلالات که از شیوع بیشتری نیز برخوردار است مربوط به اختلال بدگمانی است.

این مساله زمانی نمود بیشتری پیدا می کند که فرد به شریک زندگی خود و همچنین اطرافیان بی اعتماد است و نمی تواند به درستی آنها را درک کند و نوعی شکاکیت در وجود او دیده می شود. این گونه افراد خصوصیت های رفتاری منحصر به فردی نیز دارند که از جمله آنها خشم زیاد و تحریک پذیری در شرایط عادی و نیز احساس دشمنی با مخاطب است. کسانی که این این گونه رفتار ها را دارند همیشه به دنبال بهونه ای برای راه انداختن دعوا می باشند و ادامه زندگی را برای همسر خود سخت می کنند.

اختلال شخصیت مرزی

یکی دیگر از این موارد اختلال شخصیت مرزی نام دارد. در این مورد افراد از تنوع رفتاری بسیار زیادی برخوردار هستند و واکنش های آنان به رفتار های اطرافیان غیر قابل انتظار و پیش بینی می باشد. حملات روانپریشی در این نوع از افراد بسیار مشاهده می شود. یکی از مشکلاتی که در این نوع انسانها وجود دارد خودزنی است.

به عبارتی دیگر افراد این چنینی به خود زنی علاقه زیادی دارند. یکی از ویژگی های محرز آنها آشفتگی درونی و عدم توانایی درک این واقعیت است که افراد در برهه های زمانی باید تنهایی را نیز تجربه کنند و با قرار گرفتن در این شرایط احساس بی حوصلگی افراطی و پوچی به آنها دست می دهد.

وسواس نوع دیگری از این اختلالات می باشد که ویژگی آن توجه بیش از اندازه به نظافت و تمیز بودن است و افراد به این مساله حساسیت بیش از حد دارند و موجب می شود که طرف مقابل از این رفتار ها به ستوه آمده و نتواند او را تحمل کند. برای همین است که در نظر داشتن این رفتار ها قبل از هر گونه اقدامی برای شروع زندگی اشتراکی مهم و ضروری است.

رابطه ازدواج با خودکشی

دوری کردن از افرادی که به انواع مختلف در گذشته اقدام به خودکشی نموده اند و یا حتی به خاطر اینکه بتواند با شما ازدواج کند تن به این داده باشند، لازم و ضروری به نظر می رسید. این گونه افراد برای آنکه به اهداف خود برسند معمولا به چنین کار هایی در آینده هم دست می زنند و می توانند دردسر های جدی را برای شما به وجود بیاورند. بهترین راه حل برای این اشخاص مراجعه به روان پزشک و یا روان درمانگر می باشد و قبل از هرگونه اقدام دیگری این مساله را باید رفع و رجوع کرد.

ازدواج و اعتیاد

یکی از خطرناک ترین ازدواج ها که می تواند عواقب فوق العاده خطرناکی را به دنبال داشته باشد، همسر گیری با فرد معتاد است. اعتیاد انواع مختلفی دارد که از جمله آنها اعتیاد به مواد مخدر و الکل و قمار و … است. شاید در اوایل کار زندگی به خوبی و خوشی در جریان باشد اما به مرور زمان پشیمانی را برای طرف مقابل به دنبال خواهد داشت.

وابستگی و علاقه افراطی به موارد اعتیاد آور سبب می شود که توانایی انجام امورات و فعالیت های روزانه از فرد گرفته شود و روند زندگی مشترک با مشکلات عدیده ای روبرو شود. از این رو آغاز روابط زناشویی با اینگونه افراد در نطفه اشتباه بوده و باید از این کار صرف نظر کرد.

رفتار پرخاشگرانه چه عواقبی برای ازدواج دارد

رفتار های پرخاشگرانه در بسیاری از مواقع باعث رنجش اطرافیان می شود. در امر ازدواج نیز به دلیل آنکه شریک زندگی به صورت مداوم و همیشه با شما زندگی می کند این رفتارها می توانند بسیار آزار دهنده باشند. نمونه رفتار پرخاشگرانه را باید در شکستن وسایل خانه و هر آنچه که در دم دست قرار دارد و یا حتی استفاده از جملات و الفاظ رکیک معنا کرد.

این گونه کنش ها سبب می شود که آسیب های روانی جدی به بر پیکره یک زندگی مشترک وارد شود و در آینده فرزندان را نیز به نوعی درگیر کند و در آنها تاثیرات مخربی بگذارد.

تاثیرات جبران ناپذیر دروغ در ازدواج

از دیگر توصیه های پیش از ازدواج ،پنهان کردن گذشته و یا هر مورد دیگری که در زندگی فرد وجود دارد عواقب سنگینی را در برخی از موارد می تواند به دنبال داشته باشد که مهمترین آنها به وجود آمدن بی اعتمادی به طرف مقابل است. توصیه می شود اگر می خواهید یک زندگی موفق را تجربه کنید سعی داشته باشید که هم خودتان و هم طرف مقابل از گفتن حقیقت های گذشته ابایی نداشته باشید.

مرکز مشاوره و روانشناسی ندای درون، به عنوان یکی از مهمترین مراکز در درمان اختلالات رفتاری افراد شناخته شده است. شما می توانید با مراجع به این مرکز در بهبود بخشیدن به رفتار های خود و یا همسرتان کمک کنید تا به نتیجه دلخواه خود برسید.

درباره modir

پیشنهاد ما به شما

پیامدهای عزت نفس پایین

پیامدهای عزت نفس پایین پیامدهای عزت نفس پایین یک مشکل جدی است که نیاز به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با مرکز ندای درون