خدمات روانشناسی کودک توسط بهترین مشاوران غرب تهران

خدمات روانشناسی کودک

مشاور در غرب تهران | روانشناس در غرب تهران| ندای درون : خدمات روانشناسی کودک، یک استاد روانشناسی مرکز ملی تحقیقات جنایی و اجتماعی ، تأیید کرد که نشستن بیش از حد کودکان در مقابل رایانه و استفاده از بازی های الکترونیکی برای ساعت های مداوم ممکن است منجر به بسیاری از تأثیرات منفی و روانی برای کودک شود که همراه با بیماری های جسمی است که گاهی منجر به مرگ می شود. نظارت بر خانواده بهترین راه حل برای محافظت از کودکان است.

نقش خانواده در محافظت از کودکان در برابر بازی های الکترونیکی

دکتر فاید ، در اظهاراتی گفت خانواده ها در محافظت از فرزندان خود نقش بسزایی دارند

از مضرات بازی های الکترونیکی ، با توجه به آموزش مورد نیاز و آگاهی از خطرات این بازی ها ، بهبود عملکرد آنها در خانه و واجد شرایط بودن فرزندان خود برای استفاده صحیح از رایانه برای آسیب رساندن به آنها میشود.

خدمات روانشناسی کودک توسط بهترین مشاوران غرب تهران

نقش جامعه در محافظت از کودکان در برابر بازی های الکترونیکی

استاد روانشناسی مرکز ملی تحقیقات اجتماعی به نقش مهم جامعه پزشکان و مشاوره  موسسات اجتماعی و مذهبی در روشن شدن خطرات در اعتیاد به بازی های رایانه ای و  الکترونیکی اشاره کرد.

و عواقب و تأثیرات منفی آن بر رفتار و سلامت کودکان را به طور کلی توضیح داد و تاکید کرد تا کودکان را از خطر قرار گرفتن در معرض این بازیها برای مدت طولانی محافظت کنید.

متخصص روانشناسی کودک به اهمیت ضرورت اعمال کنترل خانه بر فرزندان توسط والدین خانواده ، ​​پیش بینی هرگونه خطری که ممکن است از عهده بازی فرزندان آنها در بازی های الکترونیکی یا به طور کلی جلوی کامپیوتر بنشیند ، و مصونیت آنها از اثرات منفی خسارات وارده بر آنها است. یافتن گزینه های جایگزین با ارائه ورزش ها و بازی ها با توجه به ترجیحات و مهارت های هر کودک.

اهمیت خدمات روانشناسی کودک

اهمیت تربیت اخلاقی کودک معیاری است که فرد براساس آن رفتارهای خود را ارزیابی می کند ، در جایی که رفتار فرد منظم است و متناقض نیست و رفتار اخلاقی منجر به احترام به شخصیت انسان و ترکیب آن می شود ، همانطور که بیانگر فرهنگ و شعور انسان است و این مبتنی بر رشد ذهنی و اخلاقی آن است و تحقیقات در زمینه اخلاق یکی از قدیمی ترین موضوعاتی است که باورهای دینی و اثبات گرایانه با آن سروکار دارند. از این رو رفتاری در نظر گرفته می شود که مطابق با ایده ها ، اصول و قوانینی است که جامعه به آن اعتماد می کند تا با آداب و رسوم سازگار باشد.

برخورد با کودکان مهد کودک:

والدین به دلیل مشغله در کار و کمبود وقت برای بچه ها و تمایل به ادغام فرزندانشان در جوامع جدید ، و قرار دادن مهارت های جدید برای آنها ، به قرار دادن بچه ها در مهد کودک روی می آورند ، اما باید مهد کودک مناسب انتخاب شود و با کارکنان مهد کودک و تعداد آنها آشنا شوند. در مورد نوع خدمات روانشناسی کودک ارائه می شود ، زیرا فرزندان امانتی هستند که باید حفظ شوند و آنها را در دستان امن قرار دهید ، اولین روز جوجه کشی برای کودک ممکن است سخت ترین روز برای او باشد ، زیرا اولین بار است که او از مادر و خانواده اش دور است.

مهمترین رفتار کودک در اولین روزهای مهد کودک:

1- گریه مداوم

2 – کودک از خوردن غذا امتناع می ورزد

3-امتناع از صحبت کردن و تمایل به انزوا

4- خشم و خشونت

رفتار پرخاشگرانه در داخل مهد کودک

1- مادر بلافاصله پس از ورود به مهد کودک خود را رها نمی کند ، زیرا احساس می کند مادر او را رها کرده است.

2- مادر با اطمینان از خوردن قبل از رفتن به مهد کودک ، یک صبحانه مقوی و سالم برای کودک تهیه می کند.

و اما مادر باید روال خواب را برای کودک تعیین کند ، جایی که کودک زود بخوابد ، تا صبح بیدار شدن از او سخت نباشد.

3- اسباب بازی مورد علاقه کودک را در کیف خود قرار دهید ، تا کودک احساس اطمینان کند.

4- کودک را برای رفتن به مهد کودک ترغیب کنید ، با خرید چیزهایی که کودک را به خود جلب می کند ، مانند خرید کیف و وسایل مدرسه در رنگ های جذاب.

اهمیت خدمات روانشناسی کودک در تهران

روش هایی که پرسنل مهد کودک باید با آنها برخورد کند:

1- رفتار با کودک ، همانطور که مادرش با او ، با مهربانی ، لطافت و مهربانی رفتار می کند.

2- کارمندان الگوی خوبی برای کودکان قرار می گیرند و این کار با اجتناب از لعن و نفرین به کودکان با سخنان بد انجام می شود.

3 به سوالات کودک پاسخ دهید ، و بر او فریاد نزنید تا ترس نداشته باشد.

4- اطمینان حاصل کنید که کودکان با لبخند استقبال می شوند.

5- مهد کودک شرایط آب و هوایی را در نظر می گیرد ، هنگامی که درجه حرارت زیاد یا کم است ، مهد کودک باید از والدین بخواهد که کودکان را به خاطر سلامتی آنها نیاورند.

من از اسباب بازی هایی که کودکان ترجیح می دهند از کارکنان مهد کودک استفاده می کنم و با آنها بازی می کنم.

6- کودکان را قادر به تماشای برنامه های ارزشمند آموزشی کند.

7- عادت دادن کودکان به شستن مکرر دستها.

مهارت هایی که کودکان از مهد کودک می آموزند:

1- همکاری و اشتراک با سایر کودکان ، در کلیه فعالیت ها

2- تسلط عالی بر مهارت تلفظ

3- توانایی کودک در خلاقیت و رشد

4- تمرکز را برای کودک افزایش دهید

5- به دیگران احترام می گذارند

6-اعتماد به نفس بالایی دارم

نکاتی برای تشویق کودکان به مهد کودک:

1- والدین در مورد این مرحله ، اهمیت آن با کودک صحبت می کنند و در مورد احساس او نسبت به مهد کودک به او گوش می دهند.

سعی در ایجاد دوستی بین کودک و همکارانش در خارج از مهد کودک ، مانند تنظیم قرار ملاقات برای رفتن به یک سفر یا بازی در خارج از مهد کودک

کودک را به مهد کودک ببرید و عکسهای یادگاری بگیرید ، زیرا ترس کودک از مکان را کاهش می دهد.

اهداف تربیت اخلاقی کودک:

1- آموزش ارزشهای مهم اخلاقی تحمل ، احترام ، فروتنی و صداقت به کودک

2- احترام به سایر فرهنگهای جهان ، با همه آداب ، رسوم و ارزشهای آنها

3-توانایی های کودک را برای تبدیل شدن به یک عضو فعال و کمک کننده در جامعه ارتقا دهید.

4- تقویت شخصیت کودک ، تحرک ، تحرک و انعطاف پذیری بیشتر

5-: کودک را با مهمترین اخلاق و نظم در کار آشنا کنید و او را برای مرحله بلوغ آماده کنید.

اهمیت روشهای تربیت اخلاقی:

1- تنظیم رفتار کودک ، جایی که کودک می تواند خود تنظیمی را با تماشای اعمال اخلاقی دیگران یاد بگیرد.

یک شکل گیری اخلاقی ، با القای نیت خیر در کودک ، و عادت ها و احساسات مثبت ، مانند هدایت اخلاقی برای کودک ، تقویت او هنگام انجام کار صحیح ، و مجازات او برای ارتکاب اشتباه

راه های تزریق ارزش های اخلاقی در کودکان:

1- با تعریف اخلاقیات نیکوکاری که والدین می خواهند در کودکان ایجاد کنند ، قبل از تربیت فرزندان ، اخلاقی که آنها قصد دارند آنها را آموزش دهند ، باید اخلاقی وجود داشته باشد که مورد توافق جهانی قرار گرفته اند ، عبارتند از: دروغگویی ، تقلب ، دزدی ، و صداقت و راستگویی و اخلاقیات مربوط به عقاید دینی و سایر موارد مربوط به عادتهای خانوادگی است ، بنابراین مشاوران ندای درون در مورد این اخلاق فکر میکنند و آن را در اولویت قرار میدهند که عبارتند از:

صداقت ، صداقت ، شفقت و احترام ، و آنها را از کودکی به کودک بیاموزیم ، و این اخلاق را به تدریج به اخلاق پیچیده تر منتقل کنیم ، هرچه کودک رشد کند ، درک و فهم او بیشتر می شود ، و قطعاً کودک نمی تواند همه اخلاق را یک باره یاد بگیرید.

تشویق کودکان به پذیرفتن دیدگاه ها

2- تشویق فرزندان به پذیرفتن دیدگاههای علنی ، هر چقدر متفاوت باشد. والدین از طریق تربیت فرزندان خود در ایجاد جامعه سهیم هستند ، بنابراین آنها باید تلاش کنند تا افراد خوبی را که دارای اخلاقیات خوب هستند تربیت کنند و آنها را در جامعه به کار بگیرند و برای این وظیفه والدین است که فرزندان خود را بزرگ کنند تا تفاوت ها را بپذیرند. با دیگران ، این اختلافات عبارتند از:

آداب و رسوم مختلف ، اعتقادات مذهبی ، رنگ ، جنسیت و بسیاری از تفاوتهای دیگری که ممکن است یک فرد در جامعه با آنها روبرو شود و برخورد با کسانی که با احترام ، علاقه و محبت از آنها متفاوت هستند.

3- قدردانی از دیگران و ایجاد احساس قدردانی در آنها. یكی از بهترین خدمات روانشناسی کودک در برخورد با دیگران ، آگاه كردن از آنها با توجه به تلاش هایشان یا آنچه در كار یا زندگی شان ارائه می دهند ، والدین باید فرزندان خود را تشویق كنند تا در هر فرصتی كه در نظر دارند ، قدردانی و احترام خود را نسبت به اعضای خانواده ، معلمان و همكارانشان ابراز كنند.

درباره modir

پیشنهاد ما به شما

پیامدهای عزت نفس پایین

پیامدهای عزت نفس پایین پیامدهای عزت نفس پایین یک مشکل جدی است که نیاز به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با مرکز ندای درون