اهمیت روانشناس بالینی در تهران

ضرورت روانشناس بالینی در تهران

نقش روانشناس بالینی چیست؟

تشخیص و درمان پرخاشگری | مشاوره بازی درمانی | ندای درون : روانشناس بالینی در تهران به طور معمول برای درمان بیماران

روش های خاص خود را دارد.

آنها هیچگونه میانه ای با تجویز دارد ندارند و صرفا از طریق روش های روانکاوی و رفتار درمانی با مشکلات و بیماری های روحی و روانی افراد مقابله می کنند.روش درمانی روانشناسان به این صورت است که با مراجعه کنندگان جلسات مختلفی را تشکیل می دهند تا بتوانند به جنبه های گوناگون مشکلات رفتاری و روانی و عاطفی فرد پی ببرند.

این شناخت زمانی که به اوج خود رسید با استفاده از ترفند های خاص درمانی که در اختیار دارند به درمان می پردازند و تا زمانی که آثار مشکلات در رفتار فرد به طور کامل بر طرف نشود این پروسه را ادامه خواهند داد.البته نقش این قشر از پزشکان صرفا درمانی نیست و غالبا انجام امورات تحقیقاتی و تست های شخصیتی و رفتاری نیز در حوزه فعالیت های آنها می باشد.

ضرورت روانشناس بالینی در تهران

ویژگی های روانشناس بالینی

روانشناس بالینی در تهران برای آنکه بتواند بهترین نتیجه ممکن را کسب کند مطئنا باید از لحاظ برقراری تعامل خوب و سازنده با مراجع خود دارای مهارت زیادی باشد.زمانی که این ارتباط به خوبی برقرار شود،روش های درمانی زودتر منتج به نتیجه خواهند شد.این امر در سایه ویژگی های زیر است که میسر می شود.

احترام به دیگران و برقراری عدالت در گفتار و رفتار با برقراری رابطه قوی با مراجع می تواند موجبات مدیریت شرایط سخت را فراهم آورد.

روانشناس خوب باید تفاوت های فرهنگی میان افارد را به خوبی درک کند و تاثیر آنها بر شرایط و مشکلاتی که به وجود آمده است را بسنجد.

استفاده بهینه از تاثیرات قومی و اداب خاصی که بر فرهنگ آن جامعه حاکم است.

کوشش در جهت بهبود وضعیت بیماران به صورت تمام وقت و ارزیابی نمودن روش های علمی خود.

بررسی شناخت روش های درمانی و مقایسه آن با روش های دیگر برای رسیدن به یک کارکرد مطمئن.

برقراری ارتباط حسنه و مفید با سایر همکاران در این حوزه.

تحقیقات زمینه ای در خصوص مسائل مرتبط با رفتارهای افراد و آپدیته شدن.

حفظ حریم خصوصی افراد و پایبندی به اصول اخلاقی برای احقاق حقوق آنها.

دوری کردن از هرگونه پیش داروری و همراهی بیمار برای شنیدن حرف های او.

بهترین دکتر روانشناس بالینی در تهران چه مهارت‌هایی دارد؟

روانشناس بالینی در تهران به طور حتم برای موفق بودن باید مهارت های خاصی را داشته باشد تا بتواند از باری از روی دوش مراجعه کنندگان خود بردارد.یکی از این مهارت ها به داشتن ارتباط موثر و گسترده با متخصان سایر رشته های پزشکی برای کنترل رفتار های شخصیتی مانند اختلالات روانی و خودکشی و خشونت است.

از دیگر مواردی که می توان به آن اشاره کرد توانایی درک متقابل افراد به دلیل گرفتار شدن در منجلاب مشکلاتی است که امکان دارد برای هر شخصی و در هر سنی پیش بیایند.استفاده موثر و بجا از تسن های شخصیتی که برای حصول نتیجه بهتر و دقیق تر از برای شناخت و درمان بیماری به کار می روند از جمله مهارت های دیگر است.

مطالعه زیاد می تواند روند تخیص را در روانشناس تسریع ببخشد،به نوعی که هر چقدر از معلومات بیشتری برخوردار باشد به همان اندازده در تشخیص و حل مشکلات مراجعه کنندگان سهولت بهتری حاصل می شود.نهایت امر قدرت و توانایی در مانور جمع آوری اطلاعات بیماران و مقایسه نوع رفتار ها با واقعیت امر می تواند درک صحیحی را از مشکلات فرد به وجود بیاورد.

شیوه‌های درمانی آن در تهران

روانشناس بالینی در تهران برای شناخت و درمان معضلات مراجعه کنندگان خود از رویکرد ها و روش های گوناگونی استفاده می کنند.

رفتار درمانی شناختی

این روش معمولا در حوزه درک متقابل رفتارهایی است که او را تحت تاثیر قرار می دهد.در این رویگرد تکیه بر احساسات فردی و شناسایی الگو های نا مناسب فکری می باشد.زمانی که این الگو های مخرب شناسایی شوند می توان با شیوه های مختلف علمی با آنها مقابله نمود و تاثیرات منفی آنها را خنثی کرد.

مواجهه درمانی

در این روش به صورت مرحله به مرحله فرد را در موقعیت هایی که از ان واهمه دارد و به نوعی برای او فوبیا ایجاد کرده است قرار می دهند و از این طریق ترس او را از بین می برند.بیشترین استفاده آن تسکین دادن درد هایی است که ناشی از رویارویی با مشکلات اینچنینی و … می باشد.

• روانکاوی

تاکید بیشنر روانشناسان بالینی در این روش بر روی یشه مشکلات است که به اعتقاد آنها به گذشته خیلی دور و دوران کودکی بر می گردد.بر همین اساس از رویکرد تجزیه و تحلیل رویاها و خاطرات فرد استفاده می کنند که البته امکان دارد به زمان زیادی برای رسیدن به نتیجه نیاز باشد.

• بازی درمانی

عدم توانایی کودک برای تعامل اجتماعی و گفتگوی موثر باعث می شود که به بازی کردن با کودک و شناسایی اختلالات رفتاری در هنگام بازی کردن است.در این روش از بازی های خاصی استفاده می می شود که در خلال آنها نیز می توان به درون کودکان رخنه و از روحیات درونی آنها خبردار شد.

روانشناس بالینی در تهران چه تفاوت های با روانپزشک دارد؟

همانطور که پیشتر اشاره شد روانشناسان،علی الخصوص روانشناس بالینی در تهران در حوزه های رفتار درمانی شناختی فعالیت دارند و به درمان اختلالات روحی و روانی با استفاده از روش های غیر دارویی می پردازند.

اما روانپزشکان با توجه به اینکه در حوزه علوم پزشکی تخصص یافته است بر این اساس برای درمان بیشتر بر دارودرمانی تاکید دارد و این روش را موثر تر می داند که البته در خصوص برخی بیماری ها می تواند مفید باشد.مساله ای که حائز اهمیت است همکاری و ارتباط موثر بین آنها می باشد که به شکل کاملا پیچیده ای در هم تنیده شده اند و مکمل یکدیگر هستند.

روانشناس بالینی در تهران چه تفاوت های با روانپزشک دارد

در هنگام بروز مشکل به روانپزشک مراجعه کنیم و یا روانشناس ؟

اینکه روش های درمانی روانشناس بالینی در تهران به چه صورت است در مطالب بالا به آن اشاره شد،اما چیزی که دارای اهمیت است تفاوت دید این دو رویکرد به بیماری است.روانشناسان به طور معمول از از منظر رفتاری بیمار را مداوا می کنند و روانپزشکان بیشتر بر روی عوامل بیولوژیکی که بر روی رفتار تاثیر می گذارند تاکید دارند.

شاید بتوان به هر دوی آنها مراجعه کرد ولی شیوه های درمانی به عوامل متعددی بستگی دارد که با معاینات اولیه می توان تشخیص داد که فرد مراجعه کننده نیاز به دارو درمانی دارد و یا اینکه باید صرفا از نظر رفتاری بر روی او کار شود.

مرکز مشاوره و روانشناسی ندای درون همراه شماست تا با جدیدترین روش های درمانی به شما کمک کند از اضطراب و اختلالات رفتاری به دور باشید.

درباره modir

پیشنهاد ما به شما

پیامدهای عزت نفس پایین

پیامدهای عزت نفس پایین پیامدهای عزت نفس پایین یک مشکل جدی است که نیاز به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با مرکز ندای درون