مزایای مشاوره قبل از ازدواج برای زوجین

مزایای مشاوره قبل از ازدواج

زمانی که زوج های جوان با مشاوره قبل از ازدواج مشورت میکنند،با یک رهبر مذهبی یا مشاور حرف می زنند که این مشاور آموزش های مورد نیاز برای درک بهتر از یکدیگر را به آنها ارائه می دهد.همه ما می دانیم که روانشناسی پیش از ازدواج مزایای زیادی برای زوج های جوان دارد و کمک زیادی به پیشگیری از طلاق می کند.این مزایا عبارتند از:

ایجاد مهارت های ارتباطی بین زوجین

زوج های که این دوره مشاوره را پشت سر می گذارند با یکدیگر مهارت های ارتباطی خیلی بهتری را برقرار می کنند.جلسات این مشاوره کاملا بی طرف است و به دختر و پسرهای جوان کمک می کند که درک بهتری از یکدیگر داشته باشند.

مزایای مشاوره قبل از ازدواج برای زوجین

یکی از بزرگترین مزایای مشاوره قبل از ازدواج بدون شک همین مرحله ایجاد مهارت های ارتباطی بین زوجین است.در این مرحله زوج های جوان ضمن یادگیری چگونگی برقراری ارتباط خوب و مناسب با یکدیگر و خواسته ها و نیازهای فردی،یاد می گیرند که چطوری درک بهتری از یکدیگر داشته باشند.

این جلسات باعث می شود که آن ها مهارت ها و توانایی های ارتباطی و ترحم را بدست بیاورند تا بتوانند در زندگی زناشویی خود چالش ها و مشکلات را به بهترین نحو ممکن پشت سر بگذرانند.

مشاوره قبل از ازدواج فرصتی برای رسیدگی به مشکلات احتمالی

مشاوره قبل از ازدواج یک فرصت بسیار خوب را برای دختر و پسرهای جوان فراهم می کند تا پیش از جدی شدن با مسائلی که سبب طلاق می شود روبرو شوند و با آن ها مقابله کنند.با صحبت کردن با یک مشاور،زن و شوهرهای جوان احتمال دارد که اختلافات مادی خود را حل کنند و یا در مورد بچه دارشدن خود با او حرف بزنند و مشاوره دریافت کنند.

پرداختن به موضوعات پیش از ازدواج مناسب ترین راه برای مطمئن شدن از پایه ای محکم برای زندگی آینده و پیشگیری از اختلافات جدی در آینده است.البته نکته قابل ذکر این است که صراحت زوج های جوان پیش از ازدواج دارای اهمیت خیلی زیادی است.

کمک به زوجین برای برنامه ریزی آینده

تعداد بیشتری از مشاوران قبل از ازدواج تنها به دختر و پسرهای جوان کمک نمی کنند که در مورد مسائل و مشکلات فعلی خود حرف بزنند،آنها به زوجین کمک می کنند تا برای زندگی آینده خود به صورت جدی برنامه ریزی کنند.یک مشاور خوب این توانایی را دارد تا به زوجین در مورد تعیین اهداف خانوادگی یا مالی کمک کند و در یافتن بهترین راه برای دستیابی به این اهداف مشاوره بدهد.

مشاوره قبل از ازدواج یک فرصت مناسب برای صحبت کردن زوج های جوان درباره انتظاراتی است که در آینده از یکدیگر و از زندگی زناشویی دارند.

مشاوران قبل از ازدواج به زوجین کمک می کنند تا روی تغییر روابط و اهداف سالم در زندگی آینده خود متمرکز شوند.

استفاده از تجربیات یک مشاور ازدواج

یکی دیگر از مزایای مناسب و بزرگ مشاوره قبل از ازدواج،صحبت کردن با یک مشاور ازدواج باتجربه است. زوج های جوان وقتی که با یک مشاور باتجربه حرف می زنند با مسائلی و موضوعاتی روبرو می شوند و آشنا می شوند که در هیچ کتابی منتشر نشده و نمی توانند بیاموزند.در واقع،اکثر مشاوران قبل از ازدواج با مسائل و مشکلات مالی که باعث اذیت و آزار زوجین می شود روبرو می شوند و دست و پنجه نرم می کنند‌.

کشف ویژگی های جدید در رابطه با خودشان

روانشناسان زمانی که با دختر و پسرهای جوانی که قصد ازدواج دارند گفتگو می کنند،پرسش های بسیاری از آن ها می پرسند.آن ها در این جلسات می توانند با دقت به پاسخ های طرف مقابل خود گوش کنند تا بتوانند او را بیشتر بشناسند.البته اکثر زوج های جوان فکر می کنند که کسی بهتر از آن ها شریک زندگی شان را نمی شناسد ولی با وجود همه ی این حرفا،مشاوران می توانند به آن ها کمک کنند تا از روحیات فردی یکدیگر اطلاعات خیلی خوبی را بدست بیاورند و یکدیگر را بهتر بشناسند.

مشاوره قبل از ازدواج به زوج های جوان کمک می کند که در مورد یکدیگر اطلاعات خیلی بیشتری بدست بیاورند و فرصت های خیلی خوب و مناسبی را برای رشد فراهم می کند.همچنین می توان گفت که این جلسات یک فضای بسیار مطمئن و امن برای افراد است که می توانند مسائلی را که سبب ناراحتی یا عصبانیت هر کدام از ان ها شده است را به اشتراک بگذارند.در ضمن این جلسات برای هر کدام از زوجین که قبلا در روابط خود ناموفق بوده است بسیار خوب و مفید است.

موضوعاتی که در جلسات مشاوره مطرح می شود و دارای مزایای زیادی برای زوجین است که عبارتند از:

۱-سبک های ارتباطی
۲-امور مالی مشترک و فردی
۳-سبک های فرزند پروری
۴-استراتژی های حل مشکلات و تعارض
۵-خانواده درمانی
۶-سبک های تصمیم گیری
۷-نقش های جنسیتی در ازدواج

تعداد جلسات مشاوره قبل از ازدواج

مشاوره قبل از ازدواج دارای مزایای زیادی برای زوجین است و به همین خاطر باید حتما در این جلسات شرکت کنند.این مشاوره ها در چند جلسه کوتاه به زوجین ارائه می شود.البته تعداد جلسات مشاوره با توجه به نیاز زوج های جوان متفاوت است.

تعداد جلسات مشاوره قبل از ازدواج برای زوجین

مشاوره قبل از ازدواج چیزی است که زوج های جوان باید آن را به عنوان بخشی از راه حل ها و استراتژی های مهم زندگی خود در نظر بگیرند تا زندگی زناشویی خود را بر پایه ای محکم بنا کنند.

مزایای مشاوره قبل از ازدواج و ارتباط ان با کاهش آمار طلاق

زوج های جوان با شرکت کردن در جلسه های روانشناسی پیش از ازدواج می توانند در مورد یکدیگر اطلاعات بیشتری به دست بیاورند و بهتر با مسائل و مشکلات زندگی زناشویی خود در آینده کنار بیایند.از دیگر مزایای مشاوره قبل از ازدواج کاهش آمار طلاق است،چون مشاوران با پرداختن به مسائل و مشکلات مختلفی که قبلا در زندگی زوج های دیگر دیده اند،به زوج های جوان در کاهش طلاق کمک می کنند.

کلینیک مشاوره ندای درون با داشتن مشاوران بسیار خوب و باتجربه به زوج های جوان کمک می کنند که در زندگی زناشویی خود بهتر با مسائل و مشکلات کنار بیایند.

درباره modir

پیشنهاد ما به شما

پیامدهای عزت نفس پایین

پیامدهای عزت نفس پایین پیامدهای عزت نفس پایین یک مشکل جدی است که نیاز به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با مرکز ندای درون