بهترین روانپزشک در تهران

بهترین روانپزشک در تهران

 

روانپزشک غرب تهران | مرکز روانشناسی تهران | ندای درون : برای آنکه بهترین روانپزشک در تهران را بشناسیم باید در ابندای امر درک درستی از این تخصص داشته باشیم و آگاهی های لازم را در این زمینه کسب کنیم. اینکه چه عواملی باعث می شود که این قشر از مهارت بالایی برخوردار باشند، مطالعه متن زیر می تواند به شما کمک کند.

با توجه به اینکه امروزه زندگی شهرنشینی شرایطی را فراهم آورده است که افراد به دلایل مختلف دارای مشکلات زیادی باشند و با آنها دست و پنجه نرم کنند، قاعدتا این موضوع سبب می شود که گذار هر کداممان به مطب های روانشناسی و روانپزشکی بیافتد. کسانی که در زندگی فردی و یا اجتماعی دچار مشکل می شوند معمولا به این مکان ها مراجعه می کنند. به طور معمول در زندگی هر فرد و در یک مقطع زمانی خاص امکان دارد این مشکلات به وجود بیاید، پس اینکه نقش این متخصصین در جامعه امروز اهمیت زیادی دارد را نباید انکار کنیم.

چنانچه کسی خواهد مشکلات، مسائل و تنش های به وجود آمده در زندگی خود را حل کند می تواند با کمک این پزشکان خدمات مشاوره ای و درمانی دریافت نمود و از این طریق مشکل خود را حل کرد.

بهترین روانپزشک در غرب تهران

تفاوت های روانشناس و روانپزشک

بیشتر کاربران از تفاوت های میان روانشناس و روانپزشک در تهران اطلاعات کافی ندارند و در هنگام بروز مشکل نمی دانند به کدام یک از آنها مراجعه کنند. در وهله اول باید این نکته را عنوان کرد که این دو رشته کاملا با یکدیگر متفاوت هستند. در واقع ابتدایی ترین اصول در بیماری ها شناخت درست آن است که باید به وسیله پزشک انجام گیرد.

برای همی است که آنها در قبال بیماران مسئولیت داشته و باید پاسخگو باشند. در واقع تشخیص به موقع بیماری هایی مانند افسردگی و یا اختلالات رفتاری مانند اضطراب و استرس و … صرفا با توجه به علم و تخصصی که وجود دارد باید ازطریق پزشک باشد. دلیل این امر هم به اختلالاتی برمی گردد که جسم فرد رخ می دهد.

از نمونه این اختلالات کم کاری تیروئید، بیماری های قلبی و عروقی، اختلال هایی که بیشتر هورمونی هستند و به غده های فوق کلیه مربوط می شوند می توان اشاره کرد که در حوزه کاری این تخصص قرار می گیرد. بر همین اساس است که می گویند تشخیص اولیه و درمان های دارویی بر عهده متخصص پزشکی و درمان های رفتاری بر عهده روان درمانگر باید باشد.

آیا روانپزشک در تهران به تنهایی قادر به درمان خواهد بود

درمان اختلالات رفتاری نیازمند گذشت زمان هستند. باید در وهله اول نوع بیماری را تشخیص داد و پس از آن درباره نحوه درمان تصمیم گرفت. در بیشتر مواقع روانپزشک در تهران از همکاران خود در حوزه روان درمانی برای بهبود هر چه بهتر بیماران کمک می گیرد.

برای آنکه روند درمان به صورت کامل انجام شود و نتایج بهتر و مفید تری حاصل شود در ابتدا از روش دارو درمانی استفاده نموده و پس از تکمیل این دوره بیمار را به روانشناس برای تکمیل مراحل درمانی ارجاع می دهند. بر همین اساس است که همکاری در این دو حوزه می تواند در حصول نتیجه بهتری تاثیر به سزایی داشته باشد و به عنوان مکمل یکدیگر از آنها یاد شود.

چه کسانی باید به روانپزشک مراجعه کنند

به طور کلی افرادی باید به به روانپزشک مراجعه کنند که دارای علائمی هچون فوبیا و وسواس و افسردگی و … باشند. در برخی از موارد امکان دارد این علائم در حد بسیار پایینی باشند و از طریق روش های رففتار درمانگرانه قابل حل باشند که از طریق روحیه دادن و انجام یک سری اقدامات صورت می گیرد.

در برخی از مواقع عم از حد متوسطی برخوردار هستند که می توان در کنار روش های مشاوره ای از دارو در حد کمی استفاده کرد؛ اما اگر این اختلالات پیش روی کرده باشند حتم باید از طریق روانپزشک به درمان بیمار پرداخته شود. تجویز دارو برای اختلالاتی همچون بدبینی ها خیلی شدید، پرخاشگری، رفتار های غیر قابل کنترل، وسواس غیر عادی، اضطراب های غیر معمول توهمات شدید، اختلال در شنیدن و دیدن و … ضروری است و باید توسط پزشک متخصص این کار انجام شود.

خصوصیات بهترین روانپزشک در تهران

روانپزشک خوب در تهران باید دارای ویژگی های منحصر به فردی باشد که از جمله آن گوش فرا دادن به سخنان و رفتار های بیمار است و پس از آن تجویز داروی متناسب با نوع بیماری است. امکان دارد در یک وسواس دو نوع داروی متفاوت تجویز شود که می تواند نشان از تبحر پزشک در تشخیص نوع بیماری و میزان پیش روی آن باشد.

پزشکان با این تخصص یک تفاوت اصلی با سایر همکاران خود دارند و آن تغییر رفتار های مداوم بیماران است. بر همین اساس باید از علم زیادی برخوردار باشند و به صورت دوره ای خود را به روز نمایند و از تجارب خود و علمی که دارند بهترین استفاده را ببرند.

رژیم های درمانی را باید در شرایط مناسب مورد استفاده قرار داد تا نتیجه بهتری را کسب کرد.

انجام تحقیقات لازم در زمینه انواع بیماری ها و استفاده از تجارب سایر همکاران می تواند بسیار موثر باشد و در روند درمان بیماران کمک زیادی بکند.

یکی دیگر از خصوصیاتی که بسیار اهمیت دارد عدم تجویز داروهای کمیاب و گرانقیمت در حد توان است که امکان دارد به دلیل ناتوانی بیمار در تهیه آن روند درمان با مشکل مواجه شود.

روانپزشک در تهران از چه روش هایی بهره می گیرد

به طور معمول بهترین روانپزشک در تهران به مانند سایر همکاران خود در سراسر دنیا از روش های دارویی بیشتر استفاده می کنند. چرا که در دوران تحصیل خود نیز به این روش ها پرداخته اند. به طور کلی پزشکان این حوزه اختلالات به وجود آمده را از دید اعضای بدن نگاه می کنند و آن را نتیجه فعل و انفعالات بدن می دانند.

برای همین است که دارو درمانی را بهترین راه درمان تلقی می کنند؛ اما سوای این راهکار یک سری روش های درمانی را در کنار دارو پیش می گیرند که به فرد کمک می کند بهتر و سریع تر دوره درمان خود را تکمیل کند و به آغوش خانواده و جامعه باز گردد. از جمله این روش ها شناخت درمانی، رفتار درمانی، روان درمانی تحلیلی، روان درمانی دیالکتیکی، بیوفیدبک، نوروفیدبک و … هستند.

مرکز مشاوره و روانشناسی ندای درون با ارائه بهترین روش های درمانی در خدمت شما عزیزان است تا اختلالات رفتاری خود را درمان کنید.

Rate this post

درباره modir

پیشنهاد ما به شما

چه دلایلی باعث میشود تا افراد دچار اختلال اضطراب اجتماعی بشوند

اختلال اضطراب اجتماعی و علائم آن

اختلال اضطراب اجتماعی و علائم آن اختلال اضطراب اجتماعی یک نوع اختلال روانی است که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با مرکز ندای درون