نکات مهم درباره مشکلات جنسی

نکات مهم درباره مشکلات جنسی

مشاور مشکلات جنسی | مشاور روابط زناشویی | ندای درون : نکات مهم مشکلات جنسی از موضوعات و مسائل بسیار شایع و حائز اهمیتی است که بیشتر افراد با آن روبرو هستند و تشخیص نوع آن با پزشک متخصص است.مشکلات جنسی همیشه یک برچسب ناگوار و ناخوشایند را به همراه خود دارد و به همین خاطر حرف زدن در مورد آن برای افراد کار راحتی نیست.

مشکلات جنسی به سه دسته تقسیم می شوند که شامل اختلالات هویت جنسی،اختلالات عملکرد جنسی و انحرافات جنسی می باشد که در اینجا منظور ما،اختلالات عملکرد جنسی است.اختلالات عملکرد جنسی بجز ایجاد تاثیرات روحی در فرد،یک سری عواقب بالینی را نیز به دنبال دارد. در واقع می توان گفت که اختلالات عملکرد جنسی تاثیر زیادی بر روحیه افراد دارد و عواقب بالینی بخصوصی را به دنبال دارد که این تاثیرات عبارتند از:

نکات مهم درباره مشکلات جنسی

تاثیر مشکلات جنسی بر روابط فرد

زمانی که روابط جنسی به طور طبیعی باشد برای آن قسمت خیلی کمی از کل رابطه در نظر گرفته می شود،ولی اگر در رابطه جنسی مشکلی پیش بیاید همه ی جنبه های آن را تحت تاثیر قرار می دهد.وقتی که افراد به مورد بی توجه باشند،آن رابطه از جنبه های دیگر نیز دچار مشکلات می شود.

زن و شوهر اگر در مسائل جنسی ناتوان باشند،در رابطه و ازدواج آن ها روحیه و نگرش منفی به وجود می آید.این نگرش های منفی و احساسات ناخوشایند به صورت ناامیدی،خشم،تحقیر و شرمندگی،احساس گناه و کم شدن احترام نشان داده می شود.پس وقتی که احساسات و نگرش های مثبت کم می شود و احساسات منفی روز به روز بیشتر می شوند سبب خودداری زوجین از رابطه جنسی و کم شدن تمایل جنسی می شود.

البته ناگفته نماند که در بعضی موارد زوجین با مسائل جنسی خود کنار می آیند و نمی گذارند که باعث مشکل در رابطه آن ها شود و زندگی مشترک خود را با این شرایط ادامه می دهند.ولی براساس روانشناسی جنسی، در هر شرایط و موقعیتی تشخیص علل مشکلات جنسی و درمان آن ها امری بسیار مهم و ضروری است و زوجین نباید آن را نادیده بگیرند.

تاثیر مشکلات جنسی بر کودکان

بر اساس نظر روانشناسی کودکان خردسال،اگر زوج ها دارای این مشکلات باشند بر کودکان آن ها نیز تاثیرات خیلی بدی می گذارد.این تاثیرات ممکن است شامل رابطه ناخوشایند و زیان آور بین افراد خانواده و همچنین باعث طلاق های احتمالی به خاطر مشکلات جنسی شود.

تحقیقات نشان می دهد که طلاق و جدایی زوجین از یکدیگر تاثیرات خیلی بد و طولانی مدتی را روی بچه ها دارد و در حوزه های تحصیلی،رفتاری،احساسی و اجتماعی باعث مختل شدن زندگی شان می شود.براساس آمار و تحقیقات زیادی که شده است مشکلات جنسی و طلاق میان والدین ، اکثرا سبب افسردگی کودکان در بزرگسالی شده است.

مشکلات جنسی بر فرد تاثیر می گذارد

مشکلات جنسی سبب بیشتر شدن اضطراب بالینی در افراد می شود.در ضمن در این افراد احتمال افسردگی نیز بسیار زیاد است.بر اساس نظر متخصصان،چون این مشکلات می تواند باعث ایجاد شرایط دیگری شود و یا در زندگی افراد مشکلات شدیدتری را به وجود بیاورد،نیازمند توجه و درمان است.

طبق نظر مشاوران و روانشناسان،تمام ما انسان ها در زندگی خود با مسائل و مشکلاتی روبرو می شویم و هنگام برخورد با این مشکلات به آموزش ها و مهارت های خاصی نیاز پیدا می کنیم تا یک راه حل مناسب برای آن ها پیدا کنیم و آن ها را حل کنیم.

زندگی انسان ها با مسائل و مشکلات زیادی همراه است و افراد زمانی می توانند موفق شوند و رشد کنند که به بهترین نحو ممکن آن ها را حل کنند و توانایی خاصی در حل آن ها داشته باشند.در زندگی زناشویی کیفیت روابط آن ها نقش تعیین کننده ای در رضایت زناشویی آن ها دارد.

هنگامی که دو نفر(دختر و پسر)با پیشینه های شخصیتی،خانوادگی و جنسیتی متفاوت وارد یک رابطه جدید و صمیمی زناشویی می شوند،حس و تجربه ای بسیار متفاوت خواهند داشت.این دو نفر هستند که توانایی این را دارند تا احساس تعلق و رضایت را در خود ایجاد کنند و احساس صمیمیت را در بین خود شکل دهند.

اختلالات جنسی مانند:اختلال ارگاسمی،انزال زودرس،سرد مزاجی و…از جمله مسائل و مشکلاتی هستند که سبب نارضایتی زوجین و سرد شدن رابطه آن ها می شود.

برای اینکه زوج ها بتوانند یک رابطه رضایت بخش و لذت بخشی را داشته باشند باید اکثر مهارت های ارتباطی به آن ها آموزش داده شود و در کنار این آموزش ها اگر دارای مشکلات جنسی بودند باید آن را جدی بگیرند و درباره ی آن ها با همدیگر گفتگو کنند.

کسانی که نیاز به مشاوره روانشناسی دارند

بر اساس نظر مشاوران و روانشناسان تجربه مشکلات جنسی در یک دوره از زندگی امری کاملا طبیعی است ولی تجارب و مشکلات جنسی افراد با هم متفاوت است.افرادی که با مشکلات جنسی دست و پنجه نرم می کنند معمولا با احساس تنهایی یا درماندگی و ترس و شرمندگی روبرو می شوند و به همین خاطر در مورد مشکل خود با کسی حرف نمی زنند.

مشکلات جنسی بر فرد چه تاثیری می گذارد

در حالی که مشکلات جنسی یک امر شایع است و به خاطر دلایل گوناگون رخ می دهد و اکثرا کوتاه مدت هستند و به خاطر استرس به وجود می آیند اما اگر افراد به آن ها توجه نکنند و مشکلات جنسی خود را نادیده بگیرند به مرور شدیدتر و پیچیده تر می شوند و تاثیر بلند مدت و عمیقی را روی تمام جنبه های زندگی افراد و حتی میل جنسی می گذارد و احتمالا منجر به جدایی و طلاق زوجین از یکدیگر می شود.

افراد گاهی اوقات در مورد مشکلات جنسی خود نمی توانند با یکدیگر صحبت کنند و حتی از یک مشاور یا روانشناس کمک بگیرند و همیا امر باعث می شود که مشکل آن ها روز به روز بیشتر شود و عواقب شدیدتری را به دنبال داشته باشد.

کلینیک مشاوره و روانشناسی ندای درون با بهره مندی از روانشناسان و مشاوران با تجربه و متخصص در زمینه مشکلات جنسی بهترین مشاوره را به مراجعه کنندگان خود ارائه می دهند.آن ها سعی می کنند که با صحبت کردن با زوجین علت مشکل آنها را پیدا کنند و بهترین راه حل و یا درمان را برای رفع مشکل آن ها پیدا کنند.آن ها برای کمک به زوجین روش های مختلفی را امتحان می کنند تا بهترین نتیجه را بگیرند.

درباره modir

پیشنهاد ما به شما

پیامدهای عزت نفس پایین

پیامدهای عزت نفس پایین پیامدهای عزت نفس پایین یک مشکل جدی است که نیاز به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با مرکز ندای درون