آیا شما مشکل جنسی دارید

مشکل جنسی

مقدمه ای بر مشکل جنسی در بین زنان و مردان

مشاور مشکلات جنسی | خدمات زوج درمانی | ندای درون : آیا شما مشکل جنسی دارید،مشکل جنسی یکی از مسائلی است که امکان دارد برای هر یک از افراد جامعه به عناوین مختلف رخ داده باشد. این امر تا حدود زیادی طبیعی به نظر می رسد. افرادی که به این مشکل دچار هستند معمولا از ابراز آن به دلایل اجتماعی و فرهنگ حاکم بر آن و یا حتی احساس شرمندگی و خجالت ناتوان هستند.

استرس یکی از دلایلی است که باعث بروز این مسئله می شود. توصیه می شود با تغییر نگرش خود نسبت به آن موضوع با آن برخورد کنید و اگر همچنان مشکل به قوت خود باقی بود باید به طور حتم از روانشناسان و یا روانپزشکان یاری بخواهید.

یافتن علت ها و دلایل آن در اولین قدم می تواند بسیار موثر باشد و به حل آن نیز کمک کند. در حالت کلی رویکرد سالم در زمینه رابطه ی جنسی بهتر در رسیدن به زندگی خوب و آرامش بیشتر می توانند کمک زیادی بکند.

چرا درمان مشکل جنسی اهمیت دارد؟

درمان مشکل جنسی می تواند به عنوان پیش نیاز درمان برخی بیماری ها و مشکلات دیگر باشد. از این رو پرداختن به حل آن بسیار حائز اهمیت است. برطرف کردن اختلالات جنسی بین زن و شوهر در کوتاه و مدت و دراز مدت به افزایش کیفیت زندگی می شود و رابطه ی بین زوجین را تا حدود زیادی تحت تاثیر قرار می دهد.

بالا رفتن حس اعتماد به نفس یکی دیگر از دلایلی است که افراد را به سمت حل مشکل سوق می دهد. پایین آمدن کیفیت در رابطه منجر به اضطراب و افسردگی و از بین رفتن اعتماد به نفس از جمله دلایل دیگر است که اهمیت درمان را دو چندان می کند. عوامل و دلایل یاد شده هر کدام می توانند یک زندگی مشترک را در ورطه نابودی پیش ببرند به همین خاطر است تا اینقدر بر درمان آن تاکید می شود.

چه کسانی بیشتر دچار چنین عارضه ای می شوند؟

به طور معمول مشکل جنسی را نمی توان مختص به سن و یا جنس خاصی دانست و می تواند در هر کسی به عناوین مختلف دیده شود؛ اما برابر گزارشها و آمار های اعلام شده این موضوع بیشتر در افراد بالای چهل سال نمود بیشتری دارد. دلیل این امر را هم می توان بالا رفتن سن و ابتلا به بیماری های گوناگون قلمداد کرد.

این مشکلات در مردان و زنان دارای علائم متفاوتی هستند و از این رو نحوه درمان آنها نیز می تواند با یکدیگر تفاوت زیادی داشته باشد. یکی از علائم و مشخصاتی که در مردان نماد اختلالات جنسی را برجسته تر می کند عدم حفظ شرایط نعوظ در رابطه با جنس مخالف است که به زود انزالی نیز معروف است.

علامت دیگر عدم و یا تاخیر بسیار زیاد در انزال است که دلیل آن فقدان تحریک پذیری برمیگردد. نهایتا عدم توانایی در کنترل نعوظ در یک رابطه را می توان دلایلی بر اختلال جنسی دانست. در زنان نیز عدم رسیدن به ارگاسم و خشک شدن واژن زمانی که در یک رابطه هستند و نیز عدم کنترل عضلات در هنگام برقراری رابطه از علائم وجود مشکلات مربوطه هستند.

البته باید عنوان کرد کسانی هم که از میل جنسی برخوردار نیستند و هیچگونه تحریک پذیری ندارند، همچنین در هنگام رابطه درد زیادی به سراغ آنها می آید از نمونه افرادی هستند که دچار اختلال جنسی می باشند و این موارد در بین زنان و مردان مشترک است.

چه عواملی باعث پیدایش مشکلات جنسی در زنان و مردان می شوند؟

این بیماری می تواند دلایل بسیار زیادی داشته باشد. انواع بیماری های جسمی و همچنین پزشکی مانند بیماری های قلبی و دیابت، نارسایی کلیوی، مصرف مواد مخدر، اختلالات عصبی، عدم تعادل هورمونی از جمله دلایلی برای بروز این مشکل هستند که اگر به موقع به درمان آنها رسیدگی نشود امکان دارد نتایج بسیار بدتری را به دنبال داشته باشند.

در برخی از مواقع امکان دارد فرد داروهایی را به دلیل بیماری مصرف کند که دارای عارضه هایی باشند. ممکن است یکی از عوارضات آن اختلال در روابط جنسی باشد.

دیگر عواملی که باعث بروز این بیماری می شوند در دسته علل روانی قرار دارند. مواردی از جمله استرس بیش از اندازه، اضطراب، مشکلات حاد خانوادگی، احساس گناه داشتن، عدم اعتماد به نفس در مورد عملکرد جنسی، سوابق آزار جنسی، افسردگی و … می توانند در تشدید یا به وجود آمدن اختلال نقش موثری داشته باشند.

داشتن اعتیاد به تماشای فیلم های پورن و گرایشات جنسی غیر، نیز در این مساله بی تاثیر نیستند. توصیه می شود برای تشخیص این بیماری به طور حتم با روانشناس و یا روانپزشک حتما در ارتباط باشید. آنها با روش های درمانی خاص می توانند به شما کمک زیادی بکنند.

عدم درمان اختلال جنسی چه پیامد هایی را به دنبال دارد؟

هر بیماری را که در نظر بگیرید، عدم درمان آن می تواند پیامد های چه بسا خطرناکی را به دنبال داشته باشد. مشکل جنسی هم از این قضیه مستثنی نیست. پیامد های اختلالات جنسی در برخی از حالات باعث به وجود آمدن اختلافات زناشویی شود. چرا که داشتن رابطه ای سالم و رضایت بخش در درجه اول برای هر یک از زوجین لازم و همچنین اسباب آرامش را تا حدود زیادی فراهم می سازد.

علاوه بر این ایجاد اختلال در برقراری روابط اجتماعی، افسردگی، به وجود آمدن مشکلات در محل کار، نداشتن تمرکز کافی، اختلالات عاطفی شدید، اضطراب و دیگر مسائل این چنینی از جمله پیامد های اختلالات جنسی به شمار می روند که زنگ خطر را برای هر کدام از افرادی که به این بیماری مبتلا هستند به صدا در می آورد.

سکس تراپی برای حل این بیماری

شاید تا به حال کلمه سکس تراپی به گوش شما خورده باشد. این اصطلاح شاخه ای از علم روانشناسی است که به افراد مختلف کمک می کند مشکل جنسی خود را ریشه یابی کرده و با روش های مناسب آن را حل و درمان کرد. برگزاری جلسات مداوم با روان درمانگران در مرکز مشاوره و روانشناسی ندای درون برای تشخیص نوع مشکل و ریشه یابی آن بسیار موثر است.

پس از آنکه این مرحله با موفقیت به پایان رسید به هر کدام از زوج ها تمریناتی داده می شود که باید آنها را در خانه تمرین کنند. نمونه این تمرینات به شرح ذیل هستند:

یکی از این تمرینات برقراری ارتباط موثر با همسر است. تکنیک های مربوط به ذهن، تمرکز و آگاهی در هنگام برقراری رابطه با جنس مخالف از دیگر مواردی هستند که در این مرکز به صورت مستمر تمرین شوند. ویدئو های آموزشی و خواندن مطالب توصیه شده و نیز تغییر رفتار های گذشته با همسر خودخواه جنسی و خواه غیر جنسی نیز باید تمرین شوند.

درباره modir

پیشنهاد ما به شما

پیامدهای عزت نفس پایین

پیامدهای عزت نفس پایین پیامدهای عزت نفس پایین یک مشکل جدی است که نیاز به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با مرکز ندای درون